woensdag 13 maart 2013

Dat kutjochie van amper tien


Ooit was die voet gezond
Totdat hij kapot werd getrapt door een kutspelertje
Een kutjochie van amper tien.

Die voet stond op een voetbalveld
Zoals er zo velen staan
Op een zaterdagochtend in Amsterdam.

Die voet, die was in topconditie
Had een bal ver weggeschopt
En rustte uit totdat hij weer in actie kon komen.

En toen kwam dat jochie
Dat verschrikkelijke kutjochie
Dat kutjochie van amper tien.

Die schopte zonder reden die gezonde voet kapot


We zijn nu vier maanden verder
Het gips is er vandaag weer afgehaald
Maar die voet, die doet nog steeds veel pijn.

En ik baal.
Ik ben boos en verdrietig
Omdat mijn zoon
Dit niet verdient.

Ik hoop dat dat kutjochie van amper tien
Ooit gaat beseffen wat hij heeft veroorzaakt
En dat dat dan blijft knagen totdat hij 'sorry' heeft gezegd.

En ik troost me soms met de gedachte
Dat dat kutjochie van amper tien
Het nog wel voor zijn kiezen zal krijgen.

What goes around comes around...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten